از ابتدای فصل برداشت کیوی تا کنون ۲۰ هزار تن کیوی از گمرکات گیلان صادر شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز خبر داد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۲۰ هزار تن کیوی تولید شده در گیلان به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیارد تومان از گمرکات گیلان صادر […]

از ابتدای فصل برداشت کیوی تا کنون ۲۰ هزار تن کیوی از گمرکات گیلان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز خبر داد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۲۰ هزار تن کیوی تولید شده در گیلان به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیارد تومان از گمرکات گیلان صادر شد.
منوچهر پارسافر افزود: این مقدار کیوی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان، هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه باغداران گیلانی برای صادرات محصول خود حتما باید در سامانه سبک و سماک ثبت نام کنند گفت: برای شناسنامه دار کردن و بررسی سلامت باغ‌ها و دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات محصول، ثبت نام در این سامانه الزامی است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی شده باغداران گیلانی امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی از ۷ هزار هکتار باغ کیوی خود برداشت کنند.

استان گیلان با داشتن مرز‌های زمینی، دریایی، ریلی و هوایی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار است.

  • نویسنده : گیله خزر (گیل خزر)