بازسازی جی تی ای IV با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ در حالی که این روزها همگی در مورد GTA VI صحبت می‌کنیم و در موردش هیجان‌زده هستیم، برخی از طرفداران وجود دارند که هنوز هم نیم‌نگاهی به گذشته دارند. یکی از همین افراد به تازگی بازی جی تی ای IV را در […]

بازسازی جی تی ای IV با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵

در حالی که این روزها همگی در مورد GTA VI صحبت می‌کنیم و در موردش هیجان‌زده هستیم، برخی از طرفداران وجود دارند که هنوز هم نیم‌نگاهی به گذشته دارند. یکی از همین افراد به تازگی بازی جی تی ای IV را در قالب یک تریلر با استفاده از آنریل انجین ۵ بازسازی کرده تا متوجه شویم اگر این بازی در دنیای مدرن عرضه می‌شد چگونه به نظر می‌رسید.

Banner B
به گزارش کارواشتغال بازار : بازی جی تی ای IV که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یک کالت کلاسیک فراموش نشدنی است که بسیاری از طرفداران از آن با نام بهترین نسخه تاریخ جی تی ای یاد می‌کنند. داستان نیکو بلیک به عنوان یک کهنه‌کار نظامی صربستانی که به دنبال رویای آمریکایی بود هنوز هم جذاب و نو به نظر می‌رسد. برای پی بردن به این موضوع کافی است دوباره به عقب بازگردید و به تجربه این ویدیو گیم ماندگار بپردازید. اما اگر بخواهید به سراغ GTA IV بروید احتمالا یک موضوع شما را اذیت می‌کند؛ چرا که گذر زمان با گرافیک بصری بازی مهربان نبوده است.

با توجه به همین گرافیک فنی تاریخ مصرف گذشته، یکی از طرفداران دست به کار شده و با یک ویدیو کوتاه به ما نشان می‌دهد اگر جی تی ای IV در سال ۲۰۲۴ و با استفاده از آنریل انجین ۵ ساخته می‌شد چگونه به نظر می‌رسید. از آنجایی که بازی مورد بحث هیچ وقت به اندازه لیاقتش توجه دریافت نکرد و مانند آثاری مثل GTA V و GTA San Andreas ماندگار نشد، چنین مواردی می‌تواند ما را به یاد ارزش‌های داستان جذاب نیکو بلیک بیندازد؛ شخصیتی دوست داشتنی که قصد داشت با پسرعمو خود به رویای آمریکایی برسد و اهداف مادی و مالی خود را ارضا کند.
این تریلر که توسط یوتیوبری با نام TeaserPlay ساخته شده، به خوبی می‌تواند خاطرات ما را زنده کند. در طی این ویدیو ما نسخه واقع گرایانه‌تری از نیکو بلیک را می‌بینیم که در دل خیابان‌های لیبرتی سیتی قدم می‌زند؛ خیابان‌هایی که حالا مدرن‌تر از همیشه به نظر می‌رسند و حس عجیبی دارند. در حین دیدن همین تصاویر ما صدای نیکو را می‌شنویم که در مورد زندگی خود و کارهایی که مجبور شد به خاطر زنده ماندن انجام دهد، صحبت می‌کند. او می‌گوید که پس از جنگ (در صربستان) مجبور شد به کارهایی نظیر قتل و قاچاق انسان‌ها بپردازد تا بتواند طلوع روز بعد را ببیند.

همان‌طور که می‌بینید خیابان‌های لیبرتی سیتی هنوز روح خود را از دست نداده‌اند.

دیدن یک بازی نوستالژی و فراموش نشدنی مانند GTA IV که محتویات جدید دریافت می‌کند، فوق‌العاده لذت بخش است. دیدن این نوع از ویدیوها نه تنها ما را به روزهای خوش گذشته باز می‌گرداند، بلکه نشان می‌دهد که اگر این بازی‌ها در دنیای امروزی ساخته می‌شدند چگونه به نظر می‌رسیدند. حالا هم که فعلا خبری از GTA VI نیست و برای اطلاعات بیش‌تر باید سر خود را گرم نگه دارید، مشاهده محتویات این چنین دلگرم کننده هستند.

راستی اگر به بازی‌های داستانی علاقه دارید و هنوز به تجربه بازی جی تی ای IV نپرداخته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. این بازی یک ویدیو گیم فراموش نشدنی است که لحظه لحظه داستان آن مو به تن آدمی سیخ می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.
Banner B
منبع: GamingBible