رئیس ستاد انتخابات گیلان: با توجه به تعداد نامزد‌های انتخاباتی در استان برای تصاحب هر کرسی مجلس ۳۰ داوطلب باهم رقابت خواهند کرد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد جلائی با اشاره به تایید صلاحیت ۳۹۳ داوطلب تاکنون در گیلان گفت: در حال حاضر برای هر کرسی مجلس در استان حداقل ۳۰ نفر با هم […]

رئیس ستاد انتخابات گیلان: با توجه به تعداد نامزد‌های انتخاباتی در استان برای تصاحب هر کرسی مجلس ۳۰ داوطلب باهم رقابت خواهند کرد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد جلائی با اشاره به تایید صلاحیت ۳۹۳ داوطلب تاکنون در گیلان گفت: در حال حاضر برای هر کرسی مجلس در استان حداقل ۳۰ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی گیلان با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ رقابتی‌ترین انتخابات تمام ادوار به لحاظ تعدد نامزد‌ها است اضافه کرد: با اعلام اسامی جدید تایید شدگان از سوی شورای نگهبان در همه ۱۱ حوزه انتخابیه استان فضای رقابتی و حضور همه جناح‌های سیاسی و سلایق و دیدگاه‌های مختلف مدیریتی و تحولی مشهود است.

محمد جلائی تصریح کرد: پس از تائید صلاحیت مرحله اول هیات نظارت ، تا دوم بهمن ۴ نفر از تایید شدگان که شامل ۳ نفر از حوزه انتخابیه رشت و خمام و یک نفر از رودسر و املش انصراف خود را رسمی به فرمانداری‌ها اعلام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به انتشار شایعات و خبرسازی‌های کذب برخی رسانه درخصوص حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزد‌ها اعلام کرد: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط دو تقاضا ثبت شده است و مراحل بررسی و اعلام نظر هیات نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره عدم سوشهرت در حوزه انتخابیه مقصد نتایج اعلام خواهد شد.

گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ کرسی نمایندگی دارد.

  • نویسنده : گیل خزر