هجدهمین آیین «شکرانه حضور» ویژه نکوداشت استاد محمود رحمان نژاد از اساتید برتر انجمن خوشنویسان ایران در تالار مرکزی رشت برگزار شد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دبیر مراسم بزرگداشت شکرانه حضور در حاشیه هجدهمین دوره این آیین ، ویژه تجلیل از استاد محمود رحمان نژاد ، با اشاره به […]

هجدهمین آیین «شکرانه حضور» ویژه نکوداشت استاد محمود رحمان نژاد از اساتید برتر انجمن خوشنویسان ایران در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دبیر مراسم بزرگداشت شکرانه حضور در حاشیه هجدهمین دوره این آیین ، ویژه تجلیل از استاد محمود رحمان نژاد ، با اشاره به اینکه شکرانه حضور از سال ۷۹ نخستین بار با نکوداشت شاعر گیلانی ، استاد رحمت موسوی کلید خورد ، گفت : به پاس سال‌ها تلاش بی‌وقفه و خالصانه استاد در عرصه هنر خوشنویسی ، هجدهمین شکرانه حضور به بزرگداشت این استاد برجسته گیلانی اختصاص یافت.

آقای مسعود بدرطالعی ، به خدمات ارزنده و شایان این استاد و هنرمند متعهد گیلانی در عرصه هنر خوشنویسی اشاره کرد و افزود : استاد محمود رحمان نژاد ضمن اینکه شاگردان زیادی را آموزش داده و تربیت کرد ، در طول سالیانی که نایب رئیسی انجمن خوشنویسان ایران را برعهده داشت ، خدمات و آثار ارزشمندی به ویژه در حوزه تحول و پیشرفت این هنر ناب و جایگاه خوشنویسی و خوشنویسان از خود بر جای گذاشت.

وی برگزاری چنین مراسمی را هم برای ارج نهادن بر زحمات و تلاش‌های خالصانه فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و هم به منظور ایجاد انگیزه و تشویق جوانانی که قصد فعالیت در این عرصه دارند لازم و ضروری دانست.

در این مراسم ضمن اهدای تندیس هنر انقلاب اسلامی و لوح سپاس به استاد محمود رحمان نژاد از سوی حوزه هنری گیلان به پاس سال‌ها تلاش و کوشش استاد در عرصه هنر و هنرمند پروری هدایایی از سوی برخی اعضای انجمن خوشنوی از شاگردان و همچنین هدیه ویژه‌ای شامل انگشتری آستان قدس رضوی به این هنرمند خوشنویس اهدا شد.

  • نویسنده : گیل خزر