استاندار گیلان گفت: مرحله سوم و پایانی طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۸ فروردین همزمان با کشور در تمام نقاط گیلان اجرا می‌شود.   گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نخستین جلسه ستاد استانی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی که در استانداری برگزار شد با بررسی مشکلات و راهکار‌های […]

استاندار گیلان گفت: مرحله سوم و پایانی طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۸ فروردین همزمان با کشور در تمام نقاط گیلان اجرا می‌شود.

 

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نخستین جلسه ستاد استانی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی که در استانداری برگزار شد با بررسی مشکلات و راهکار‌های اجرای بهتر طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی افزود: همه‌ی زیر ساخت‌ها در اجرایی کردن این طرح در استان فراهم شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۳ هزار فروشگاه زنجیره‌ای و کوچک استان با نظارت مسئولان در حال انجام است اضافه کرد: مشکل فروشگاه‌های ۱۳ دهستان باقی مانده برای پیوستن به طرح ملی فجرانه کالابرگ الکترونیکی هم تا پایان هفته آینده با تدبیر مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران حل خواهد شد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی با هدف توزیع عادلانه کالا و حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های مشمول دهک‌های اول اول هفتم در حال اجراست، گفت:در ۳ مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزارتومان اعتبار خرید کالابرگ هستند و هدف ما در سال جهش تولید با مشارکت مردم، توجه بیشتر به رفاه و معیشت همه اقشار جامعه است.
استاندارهمچنین در این نشست خواستار شفاف سازی مداوم در زمینه اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و بیان اقدامات برای ایجاد اشتغال در استان از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در رسانه‌های مختلف استان شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گفت: در مرحله اول اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی۷۶ درصد از مشمولان و در مرحله دوم نیز تاکنون ۴۸ درصد از این طرح استفاده کردند.
سیاوش آقاجانی افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شامل ۱۱ قلم کالای اساسی مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات است.
وی با بیان اینکه یارانه هر ماه جداگانه شارژ می‌شود و مشمولان تا یک ماه فرصت خرید دارند، گفت: خرید از کالابرگ شرایط عدم انتفاع از یارانه برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و یارانه هیچ کسی به خاطر کالابرگ قطع نخواهد شد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در مراحل قبلی تخلفاتی از سوی برخی فروشگاه‌ها گزارش داده شد که سوئیچ ۳۶۱ فروشگاه بسته شد و ۱۰ پرونده هم به اداره تعزیرات ارجاع داده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمامی اعتبار کالابرگی و جایگزین کردن کالا‌های مختلف خارج از ۱۱ گروه مجاز اعلام شده، پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ، کم فروشی، اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

  • نویسنده : گیل خزر