نماینده ولی فقیه در گیلان : تبلور توانمندی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف مستلزم وحدت رویه و تعامل مجموع دست اندرکاران بر محور قانون است. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار رییس کل جدید دادگستری و اعضای شورای قضایی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه‌ی […]

نماینده ولی فقیه در گیلان : تبلور توانمندی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف مستلزم وحدت رویه و تعامل مجموع دست اندرکاران بر محور قانون است.

وحدت رویه عامل شکوفایی ظرفیت‌های گیلانگیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار رییس کل جدید دادگستری و اعضای شورای قضایی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه‌ی استان در حوزه‌های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد : تبلور توانمندی‌های گیلان در این حوزه‌ها، در گرو وحدت رویه و تعامل مجموع دست اندرکاران بر محور قانون است.

آیت الله فلاحتی همچنین با تشریح نقش تعامل و همدلی در ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با توسعه‌ی متوازن در گیلان و خدمت صادقانه به آحاد مردم ، افزود : دستگاه قضا در بستر تعامل سازنده با دیگر ارکان حاکمیتی نظام می‌تواند منشا تحولات سازنده برای تسریع در روند تحقق عدالت همه جانبه در این استان ولایتمدار باشد.

وحدت رویه عامل شکوفایی ظرفیت‌های گیلانامام جمعه‌ی رشت همچنین معضل زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیرقانونی را از آسیب‌های فعلی استان عنوان کرد و اضافه کرد : پدیده‌ی مهاجرت روزافزون در گیلان از مخاطراتی است که به صورت مستقیم، زمین‌های کشاورزی استان و به تبع آن امنیت غذایی جامعه‌ی ایرانی را تهدید می‌کند و این تهدید باید با جدیت و بر مدار قانون مهار و پیشگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش ، به تشریح پیامد‌های ارتقاء رضایتمندی عمومی در افزایش توان و اقتدار ملی پرداخت و افزود : معیار عملکرد مسئولان در نظام اسلامی ، میزان رضایتمندی توده‌ها است و این مهم در حوزه‌ی دستگاه قضا می‌تواند در بستر تحقق عینی عدالت به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.

رییس کل دادگستری گیلان هم در این دیدار به ارایه‌ی گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان پرداختوحدت رویه عامل شکوفایی ظرفیت‌های گیلان و گفت: در حال حاضر به دلیل اطاله‌ی دادرسی ، میانگین زمان رسیدگی به انواع پرونده‌ها در گیلان کمتر از میانگین کشوری است و تلاش می‌شود در دوره‌ی مدیریت جدید این روند تسریع یابد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه بررسی‌های انجام شده به وضوح نشان می‌دهد که دادگستری گیلان همچون دیگر بخش‌های استان از نیروی انسانی متخصص و کارآمد فراوانی برخوردار است ، افزود : با بهره گیری بهینه از این سرمایه‌های ارزشمند ، می‌توان مسیر ریل گذاری شده در حوزه‌ی دفاع از حقوق عامه و تحقق عدالت اجتماعی را با دقت و سرعت بیشتری تداوم بخشید و سطح رضایتمندی عمومی را نسبت به عملکرد دستگاه قضا بیش از گذشته بالا برد.

  • نویسنده : گیل خزر