معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۱۷۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان خبر داد و گفت: بیشتر این زمین‌ها به صورت ماشینی برداشت شده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سیدعلی موسوی گفت: تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد شالیزار‌های گیلان برداشت شده اند که ۱۴۲ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۱۷۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان خبر داد و گفت: بیشتر این زمین‌ها به صورت ماشینی برداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سیدعلی موسوی گفت: تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد شالیزار‌های گیلان برداشت شده اند که ۱۴۲ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد این زمین‌ها ماشینی درو شدند. وی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی استان ، از شالیکاران گیلانی خواست هر چه سریعتر و قبل از شروع باران‌های شهریور ، محصول برنج خود را برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن شلتوک برنج از شالیزار‌های استان برداشت شود. سیدعلی موسوی با تاکید به کشاورزان گیلان به آغاز کشت دوم پس از برداشت شالیزار‌ها، افزود: شالیکاران می‌توانند در زمین‌های خود علوفه، انواع سبزیجات و پاچ باقلا کشت کرده و از این طریق درآمد خود را در نیمه دوم سال افزایش دهند.

وی همچنین از شالیکاران استان خواست برای دریافت نهاده‌ها و انواع کود برای کشت دوم به مراکز دولتی و غیردولتی زیر نظر جهاد کشاورزی گیلان مراجعه کنند.