سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۲۳۰ گیلانی برای شرکت در پیاده روی جهانی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.   گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر در استان برای حضور در اربعین حسینی نام […]

سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۲۳۰ گیلانی برای شرکت در پیاده روی جهانی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

 

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ هزار و ۲۳۰ نفر در استان برای حضور در اربعین حسینی نام نویسی کرده اند گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۶ نفر با واریز هزینه در سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.
محمد احمدی ادیب، افزود: از این تعداد ثبت نام کننده ۳ هزار و ۸۵۶ نفر زن و ۶ هزار و ۳۷۴ نفر آقا هستند.
سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه بیشتر ثبت‌نام کنندگان بین جوانان هستند، گفت: بیش از ۳۱ درصد از ثبت‌نامی‌ها ۳۰ تا ۴۰ سال و بیش از ۱۳ درصد هم ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند.
احمدی ادیب تصریح کرد: ۸ هزار و ۸۸۰ نفر از زائران گیلانی از مرز مهران و مابقی از دیگر مرز‌های زمینی و ۲۹۳ نفر نیز هوایی به کشور عراق خواهند رفت.
وی با بیان اینکه زائران ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند، گفت: زائرانی که قصد تشرف به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی علیه السلام را دارند باید در سامانه سماح نام نویسی کنند.
سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح اقدامات خوبی را برای سایر دستگاه‌ها در حوزه خدماتی که برای زائران ارائه می‌دهند ایجاد خواهد کرد، افزود: از جمله این خدمات علاوه بر تردد، ارز، تغذیه و تدارکات، موضوع بیمه زائران است که بیمه‌ای پایدار و مطمئن محسوب می‌شود.