رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توسعه ۷۰ هکتاری گلخانه‌ها در گیلان خبر داد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی با اشاره به اینکه گیلان در توسعه گلخانه‌ها رتبه سوم را دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان، برنامه توسعه گلخانه‌های گیلان را از ۴۲ هکتار به ۷۰ هکتار گلخانه رساند. رئیس سازمان […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توسعه ۷۰ هکتاری گلخانه‌ها در گیلان خبر داد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی با اشاره به اینکه گیلان در توسعه گلخانه‌ها رتبه سوم را دارد، گفت: جهاد کشاورزی استان، برنامه توسعه گلخانه‌های گیلان را از ۴۲ هکتار به ۷۰ هکتار گلخانه رساند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزایای کشت گلخانه‌ای افزود: کشت گلخانه‌ای با تولید محصولات سالم و عاری از بیماری باعث کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌ها، استفاده بهینه از منابع انرژی مانند نور، آب و زمین، رونق بازار داخلی، افزایش صادرات و ارزآوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۱۲۰ هکتار گلخانه دارد، گفت: در یک سال گذشته ۱۴ میلیون اصله درخت، بوته، گیاهان گلدانی، شاخه درخت، درختچه زینتی، گل‌های آپارتمانی و گل شاخه بریده در این مساحت تولید شده است.
محمدی اضافه کرد: گیلان ۹۳۱ هکتار گل و گیاه در فضای باز دارد که سالانه ۳۴ میلیون اصله، بوته، گیاهان گلدانی، شاخه درخت، درختچه زینتی، گیاه آپارتمانی و گل شاخه تولید می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۵ هزار بهره بردار در حوزه تولید گل و گیاه دارد، تصریح کرد: تا کنون ۶ هکتار از گلخانه‌های استان نوسازی شده است.