مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از قبولی ۴۱۴ دانش‌آموز در آزمون پایه هفتم یا دوره اول متوسطه مدارس سمپاد در استان خبر داد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدحسین رمضانی گفت: ۴۱۴ دانش آموز در آزمون ورودی پایه هفته دوره متوسطه اول در گیلان پذیرفته شده و قرار است در ۸ مدرسه […]

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از قبولی ۴۱۴ دانش‌آموز در آزمون پایه هفتم یا دوره اول متوسطه مدارس سمپاد در استان خبر داد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدحسین رمضانی گفت: ۴۱۴ دانش آموز در آزمون ورودی پایه هفته دوره متوسطه اول در گیلان پذیرفته شده و قرار است در ۸ مدرسه استعداد‌های درخشان در شهر‌های لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت تحصیل کنند.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام از دانش‌آموزان پذیرفته شده در این آزمون ورودی در مدارس دوره اول متوسطه استعداد‌های درخشان گیلان ، افزود: خانواده‌ها باید هر چه سریعتر برای نام نویسی فرزندان خود به این واحد‌های آموزشی مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: همچنین کسانی که در آزمون پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان گیلان پذیرفته نشدند، می‌توانند اعتراض خود را در پایگاه وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir ثبت کنند. 

رمضانی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد گیلان با شرکت ۴ هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز دختر و پسر پایه ششم گیلان، ۳۱ خرداد امسال در ۲۱ حوزه امتحانی همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون پایه نهم به دهم مدارس سمپاد هم به زودی اعلام می‌شود اضافه کرد: سهمیه در نظر گرفته شده گیلان در این مقطع، در رشته ریاضی فیزیک ۱۲۰ نفر، علوم تجربی ۱۳۴ نفر و علوم انسانی ۱۰۹ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در حال حاضر، ۳ هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ رشت تحصیل می‌کنند.

گیلان بیش از ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که در حدود ۴ هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.