شورای هماهنگی بانک‌های گیلان استاندار گیلان گفت: در پرداخت منابع قرض الحسنه بانک‌ها باید نظارت بیشتری شود تا این منابع برای ایجاد اشتغال و تولید در استان هزینه شود. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های گیلان گفت: تسهیلات پرداختی برای تولید نباید در اختیار دلالان قرار گیرد […]

شورای هماهنگی بانک‌های گیلان

استاندار گیلان گفت: در پرداخت منابع قرض الحسنه بانک‌ها باید نظارت بیشتری شود تا این منابع برای ایجاد اشتغال و تولید در استان هزینه شود.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های گیلان گفت: تسهیلات پرداختی برای تولید نباید در اختیار دلالان قرار گیرد تا به جای ایجاد واحد تولیدی و اشتغال، شاهد تورم بیشتر باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید در پرداخت تسهیلات برای تولید در استان نظارت بیشتر و دقیق تری انجام شود، افزود: برای اختصاص تسهیلات به واحد‌های تولیدی ، باید طرح و میزان اشتغال این واحد‌ها مشخص و شفاف باشد و همچنین در پرداخت وام‌های مشاغل خانگی و نهاد‌های حمایتی هم نظارت بیشتری انجام شود.

وی گفت: البته شرکت بیمه هم می‌تواند به عنوان یک ناظر در این بخش حاضر و بر ایجاد اشتغال از محل پرداخت وام‌ها نظارت کند ، زیرا هدف تولید و اشتغال است.

استاندار گیلان به اولویت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن از اولویت‌های دولت است و نباید در پرداخت این این وام‌ها سختگیری‌های بی مورد انجام شود.

دکتر عباسی با اشاره به کاهش رتبه گیلان به لحاظ شاخص پرداخت تسهیلات در مقایسه با سپرده‌ها، افزود: گیلان رتبه بیست و پنجم به لحاظ شاخص پرداخت تسهیلات در مقایسه با دیگر استان‌ها را داشت که اکنون این رتبه به جایگاه بیست و نهم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ درصد منابع بانکی استانی در گیلان استفاده می‌شود که باید سبب این ناترازی مشخص شود، اضافه کرد:؛ باید تلاش شود ۹۰ درصد این منابع بانکی در استان تخصیص یابد که افزایش اختیارات استانی بانک‌ها یکی از راهکار‌های تمرکز سرمایه تولیدکنندگان در بانک‌های استان است.