مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری گراند هتل بندرانزلی، بنای دوره قاجاریه، به بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی خبر داد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: گراند هتل انزلی که قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی است، برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شد. مدیرکل […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری گراند هتل بندرانزلی، بنای دوره قاجاریه، به بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی خبر داد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: گراند هتل انزلی که قدیمی‌ترین هتل تاریخی انزلی است، برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: این هتل ، یکی از بنا‌های میراثی و مهم شهر انزلی است که در ابتدای پل غازیان، میدان گمرک قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل بندرانزلی است که به سبک معماری اروپایی در اواخر دوره قاجار ساخته شد. 

وی گفت: بر اساس مدارک موجود و کتیبه موجود در بنا، موسیو دیمیتری کِلتزِک مهندس یونانی تبار مقیم انزلی، به عنوان مالک ساختمان ، این هتل را در سال ۱۹۱۷ بنا کرد.

ولی جهانی با بیان اینکه پس از انقلاب ، اداره این هتل را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اختیار گرفت، افزود: با پیگیری‌های میراث فرهنگی گیلان و دادستان شهرستان انزلی، بازسازی این بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد.