نخستین بار در گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد: برای نخستین بار در ۵ نانوایی استان در شهرستان‌های رشت و لاهیجان همزمان پخت نان سنگک با گندم کامل آغاز شد. گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ آغاز پخت نان  با گندم کامل  بدون سبوس گیری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و معاون […]

نخستین بار در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد: برای نخستین بار در ۵ نانوایی استان در شهرستان‌های رشت و لاهیجان همزمان پخت نان سنگک با گندم کامل آغاز شد.

گیل خزر به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ آغاز پخت نان  با گندم کامل  بدون سبوس گیری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان در ۵ واحد نانوایی همزمان اجرا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباره برنامه کشوری پخت نان کامل در این استان گفت: پخت نان کامل گندم در چهار نانوایی رشت و یک نانوایی لاهیجان اجرایی شد و به زودی در یک نانوایی بندرانزلی هم اجرا خواهد شد.
صالح محمدی  با بیان اینکه نان کامل, محصول گندم کامل بدون سبوس‌گیری است افزود: نان کامل با سبوس از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار است و نقش مهمی در سلامتی دارد.
وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری آرد کامل از سوی دولت در حالت‌های مختلف یارانه‌ای اعلام شد و در نخستین نشست کارگروه آرد و نان قیمت نان کامل که از کیفیت بسیار مطلوب برخوردارست تعیین خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر نان با پخت کامل در ۵ نانوایی گیلان با همان قیمت نان عادی به فروش می‌رسد.
نان سبوس دار خواص دارویی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، سرطان روده و کم خونی را داراست و برای تنظیم سیستم گوارشی و رفع یبوست بسیار مفیدست و هیچ ماده‌ای با آن برابری نمی‌کند و به دلیل دارابودن فیبر بالا برای تنظیم و کاهش وزن بسیار کاربرد دارد.
استان گیلان ۳ هزار و ۸۰۰ نانوایی دارد.