استاندار گیلان با بیان اینکه فلسفه طرح مانا (مدیریت اختیارات و نیازهای استانی) بهرهوری حداکثر و حداقل رساندن بوروکراسی و رضایت مردم است، گفت: مسئله اول، دوم و سوم استان محیط زیست است و پسماند و فاضلاب مهمترین مشکل زیست محیطی گیلان است. بهگزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق شناس روز سه شنبه در جلسه تحول اداری استان […]
استاندار گیلان با بیان اینکه فلسفه طرح مانا (مدیریت اختیارات و نیازهای استانی) بهرهوری حداکثر و حداقل رساندن بوروکراسی و رضایت مردم است، گفت: مسئله اول، دوم و سوم استان محیط زیست است و پسماند و فاضلاب مهمترین مشکل زیست محیطی گیلان است.
بهگزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق شناس روز سه شنبه در جلسه تحول اداری استان با حضور فرشته امین رئیس مرکز مدیریت دولتی افزود: فلسفه مانا اینست که اختیاراتی از دولت، رئیس جمهور و هیات وزیران بگیریم، اما اعمال قدرت بدون سازو کار ممکن نیست.
وی اظهار کرد: مسئله فاضلاب و تصفیهخانه یکی از مسائل مهم زیست محیطی استان است در صورتی که میانگین کشوری وصل شدن به شبکه تصفیه خانه ۶۰ درصد است این میزان در گیلان ۳۰ درصد است.
حق شناس با بیان اینکه اگر دیر بجنبیم یک فاجعه زیست محیطی اتفاق می افتد، تصریح کرد: گیلان استان گردشگری است و ما برای این صنعت نیاز به تبلیغ نداریم اما از لحاظ پسماند مشکل داریم که ۲۰ درصد زباله های گیلان مربوط به گردشگران می شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: اگر نظام اداری بتواند ۵۰۰ میلیون دلار برای رفع مشکل تصفیه خانه و پسماند به گیلان بدهد، بسیاری از مشکلات ما در بخشهای دیگر نیز رفع می شود.
وی ادامه داد: مسئله اول گیلان محیط زیست، بعد کشاورزی و بعد از آن اقتصاد دریا محور است؛ ضمن اینکه اگر دولت به استانهای گیلان و مازندران کمک کند که بتوان از هر هکتار هشت تن محصول برنج با بهزراعی، بهنژادی و تجهیز مزارع تولید کرد دیگر نیاز به واردات برنج نداریم.
استاندار گیلان همچنین بر پاسخگویی مسئولان استان به خبرنگاران تاکید کرد.















Thursday, 25 June , 2026